Vind en houd je balans Mindfulness en Zingeving

VMBN gecertificeerde trainingen MBSR/MBCT in de hoogste categorie 1 volledige vergoeding mogelijk, geen eigen risico, nuchter en wetenschappelijk onderbouwd. Te volgen in groepsverband en individueel voor particulieren, scholen en bedrijven. 

 

“You can’t control the waves, but you can learn to surf”

AANKONDIGINGEN

VEERKRACHT BIJ BURN OUT EN STRESS

Vrijdag 26 januari van 09:30 uur tot 17:00 uur, meld je nu aan.

 

WOENSDAGMORGEN

Er is nu ook de mogelijkheid om de groepstraining mindfulness op woensdagmorgen te volgen.

 

SPECIAAL AANBOD

Mindful Duo, zie hier

 

VERDIEPINGSOCHTEND-AVOND

Er is vanaf 21 januari de mogelijkheid om op zondagochtend deel te nemen aan een 
verdiepings-ochtend, zie hier.

Op maandagavond kun je direct starten met een verdiepingsavonden. Dit is reeds een bestaande, doorlopende groep.

Voorwaarde deelname aan vervolggroepen

Wil je deelnemen aan de vervolgtraining of de verdiepings- ochtenden/avonden dan geldt dat je een training Mindfulness gevolgd moet hebben bij het Centrum voor Mindfulness Breda ( M.u.v Mindful luisteren naar muziek).

Indien je de training (MBSR/MBCT) elders hebt gevolgd zal er eerst een kosteloos, vrijblijvend gesprek plaats vinden. 

Besloten facebookgroep

Tijdens of na deelname heb je toegang tot de besloten facebookgroep indien je dat wilt. Hier wordt je blijvend geinspireerd met interessante boekverslagen filmpjes, teksten en kun je vragen stellen.

 

Het gehele aanbod bestaat uit kennisgebieden die elkaar aanvullen maar die zeker ook los van elkaar te volgen zijn.

Mindfulness geeft je inzicht in de manier waarop jij met stressvolle, moeilijke, en of pijnlijke situaties omgaat waardoor er verandering mogelijk is. Je komt weer in balans, verbetert je gezondheid en kunt weer (meer) genieten van het leven op dit moment. Een effectief programma met eenvoudige oefeningen, direct toepasbaar in werk en leven. Mindfulness heeft een prominente plek ingenomen bij de behandeling van (chronische) stress, burn-out en (chronische),  pijnklachten, en heeft tegenwoordig een brede toepassing bij tal van klachten. Om te kunnen ervaren wat mindfulness voor jou kan betekenen is het belangrijk dat je de gehele 8-weken MBSR/MBCT training volgt. De training volgt de opbouw van de hersenen.

Lees verder

 

ACT/Leef ! Hier ontdek je jou waarden en drijfveren in het leven en laat deze richtinggevend zijn. Je leert m.b.v. ACT om uit je hoofd te komen, en in het echte leven te duiken. Waar het om gaat is dat je in plaats van controle, leert om je gedachten en gevoelens te accepteren en los te laten, aandacht te hebben voor wat er speelt (mindfulness), en zicht te hebben op wat jij belangrijk vindt en stappen in die richting te gaan zetten.

Jezelf zijn en doen wat je wilt!

In de praktijk wordt er veel gewerkt met aandachtgerichte oefeningen (mindfulness), metaforen, ervaringsoefeningen en humor. 

Lees verder

 

Individuele life Coaching, Counseling (Zijnsorientatie, Mindfulness, ACT) is bedoeld om het levensgeluk en je innerlijke welzijn op één of meerdere levensgebieden te verhogen. Je kiest voor deze individuele begeleidingsvorm omdat je op één of meerdere terreinen in je leven problemen ervaart en of vast loopt waar je niet zelf uitkomt. Soms heb je last van oude automatische patronen of (onbewuste) overtuigingen die je in de weg zitten. Of je wilt simpelweg meer diepgang en vervulling in je leven en werk brengen. 

Lees verder

 

Eft Relatietherapie/Zijnsorientatie is voor partners die ontevreden zijn over hun relatie en weer verbinding en passie in hun relatie willen ervaren. EFT kijkt naar de onderlinge verbinding en bereikbaarheid en EFT bouwt aan een veilige basis om moeilijke dingen te kunnen bespreken. 


Lees verder

 

Vervolg Training

Door de vriendelijke omgang met jezelf verder te ontwikkelen en te trainen zorg je ervoor dat je minder of nagenoeg geen last meer hebt van alle negatieve oordelen over jezelf of wat je denkt dat andere mensen van je vinden. Het is dus een hele mooie manier om de relatie met jezelf en daardoor de relatie met ander(en) te verbeteren. 

Het zorgt ervoor dat positieve gevoelens toenemen en dat je nog meer tools in handen krijgt om met moeilijkheden die je in jou leven tegen komt om te kunnen gaan, zoals mindfulness, probleemoplossend vermogen, zelfacceptatie, zingeving, veerkracht, sociale ondersteuning, positieve relaties met jezelf en anderen en lichamelijke gezondheid. 

Deze training is alleen te volgen na een Mindfulness Training.

Lees verder

“You can't control the waves, but you can learn to surf” “Het tegenovergestelde van angst is niet moed, maar vertrouwen.” “Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.” “Vrede komt als je de weerstand tegen imperfectie opgeeft.” “We stoppen niet met spelen omdat we ouder worden. We worden ouder omdat we stoppen met spelen.” “Het verstand waarschuwt ons wat we moeten vermijden. Het hart zegt ons wat we moeten doen.” “Wij beseffen de waarde van het water pas wanneer de bron is opgedroogd.” “Je leven is de som van de dingen waar je aandacht aan besteedt.” “Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt” “You can’t control the waves, but you can learn to surf” “Keep it simple, it's less stress” “Alles wat je in je leven wilt realiseren, begint met een besluit. ”