Mindful Movement (Yoga)

 

Wat is het?
Mindful movement is bewegend mediteren, met een open, milde houding ten opzichte van alles wat zich aandient. Of dat nu lichamelijke sensaties zijn, gedachten, gevoelens of herinneringen. Als je beweging in je lichaam goed leert herkennen, weet je ook waar de rust zit in jezelf.

Focus op bewustzijn

In bewuste beweging oefenen we ons bewust te zijn van ons hele lichaam. Dus tijdens een voorwaartse buiging, kijken we of we geleid door onze adem kunnen bewegen - en zowel ons ademhalingstempo als de voorwaartse beweging van ons lichaam kunnen opmerken. Vaak krijgen we in een yogales de opdracht om snel genoeg te bewegen, zodat we geen tijd krijgen om stil te staan bij het moment. Hoe voelt het lichaam, hoe kunnen we in het moment laten zijn wat er is? Hierbij is mindfulness een nuttige tool. We hebben allemaal gedachten: hoe kunnen we ons ongemak over de houding, het tempo of onze eigen mind er laten zijn?

Mindful yoga

Deze les wordt ook wel mindful yoga genoemd omdat er veel overeenkomsten zijn met yoga. Echter, bij Mindful movement ligt de nadruk op het bewustzijn en niet op de houdingen. Er worden technieken uit de BMT (Body Mind Training) en de Kum Nye Yoga gebruikt.

 

De positieve effecten van Mindful movement:

  • Lichaamsbewustzijn, meer uit je hoofd en in je lijf zijn
  • In open aandacht ervaren wat er zich aandient
  • Meer focus doordat je diep ontspant
  • Balans in lichaam en geest, meer zelfacceptatie



"Focus op het lichaam ( waar ligt je grens) en observeer je mind"

 

Trainer:

Michiel Bakker 

Kosten:

€ 100 euro voor een strippenkaart van 10 keer. Proefles €7

  • Elke maandag, vanaf maandag 17 september om 19.00 uur

 

 

 

Interesse of meer informatie?

Wilt u meer informatie ontvangen? Vul onderstaand formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met u op.